Jak otworzyć salon urody? – na co zwrócić uwagę?
Data publikacji 24 stycznia 2022
Obecnie jest idealny czas, aby otworzyć własny salon kosmetyczny. Obroty branży kosmetycznej i od kilku lat stale rosną. Salon kosmetyczny już dawno przestał być domeną czysto kobiecą — sprzedaje się coraz więcej męskich kosmetyków i obserwuje się duże zainteresowanie panów usługami kosmetycznymi. Jeżeli chcesz być częścią tej rozwijającej się branży, otwórz swój salon kosmetyczny. Jak otworzyć salon urody i warto wcześniej rozważyć?
Must have – zanim otworzysz salon urody
Aby otworzyć salon kosmetyczny, nie potrzebujesz żadnych szczególnych kwalifikacji. W zasadzie każdy może otworzyć i założyć salon. Jednak warto mieć wiedzę i kwalifikacje — zabiegi kosmetyczne mogą mieć poważne konsekwencje zdrowotne, jeśli są wykonywane bez niezbędnej wiedzy specjalistycznej. Najlepiej odbyć szkolenie zawodowe w salonie kosmetycznym. Ponadto istnieje szereg możliwości szkoleń i edukacji.
Przestrzeń komercyjna dla salonu urody
Oprócz kosztów osobowych realnym czynnikiem kosztowym są miesięczne czynsze za lokal. Z tego powodu należy zrobić plan finansowy. Ustaw czynsz w relacji do pozostałych kosztów stałych, a przede wszystkim do planowanej kalkulacji ceny. Ogólna zasada brzmi: na czynsz powinno się zarobić w ciągu dwóch dni. Oczywiście można również kupić nieruchomość. Wszelkie podwyżki czynszu nie będą wtedy miały wpływu na funkcjonowania salonu. To bardzo dobra opcja, ale nie zawsze jest w naszym zasięgu.
Salon kosmetyczny — lokalizacja
Przy wyborze lokalizacji są w zasadzie dwie opcje do wyboru. Są one silnie powiązane ze sposobem, w jaki chcemy pozyskiwać nowych klientów. Z jednej strony istnieje możliwość polegania na bezpośrednich klientach. Wtedy lokal powinien znajdować się w miejscu, gdzie przemieszcza się jak największa liczba potencjalnych klientów.
Idealne są do tego pasaże handlowe, centra handlowe i tym podobne. Jednak ceny wynajmu w takich miejscach są odpowiednio wysokie.
Drugą opcją jest przyciągnięcie uwagi swoich klientów poprzez różne działania marketingowe. W takim przypadku wybierając lokalizację, można skupić się na tańszych alternatywach.
W obu przypadkach należy się upewnić, że w okolicy nie ma konkurencji.
Wyposażenie i aranżacja wnętrz
Wyposażenie salonu jest zdecydowanie jednym z najważniejszych aspektów. W zależności od planowanych zabiegów, aplikacji i usług konieczny jest zakup specjalistycznego sprzętu i materiałów. W każdym razie warto przeanalizować bezpośrednią konkurencję i w miarę możliwości specjalizować się w jednej dziedzinie, na przykład kosmetyka męska albo zabiegi przeciwstarzeniowe.