W 1922 r. William Addison utworzył projekt graficzny. Jednak początki graficznego projektu sięgają od początków ludzkiej egzystencji, od jaskiń Lascaux, przez rzymską kolumnę Trajan’s Column, po podświetlane rękopisy średniowiecza, aż po neonowe światła Ginzy, Tokio.

Historia do wieku XX

W „Babilonie rzemieślnicy wytłoczyli napisy z piszczałek do glinianych cegieł lub tabletek, które zostały wykorzystane do budowy. Cegły te podawały takie informacje jak imię panującego monarchy, budowniczego lub innego dostojnika” Był to pierwszy znany znak drogowy zapowiadający nazwisko gubernatora państwa lub burmistrza miasta. Egipcjanie rozwinęli komunikację za pomocą hieroglifów, którzy użyli symboli graficznych sięgających 136 pne. znalezione na kamieniu Rosetta.

Kamień Rosetta, odnaleziony przez jednego z inżynierów Napoleona, był reklamą dla władcy Egiptu, Ptolemeusza jako” prawdziwego Syna Słońca, Ojca Księżyca i Właściciela Szczęścia Mężczyzn Egipcjanie wynaleźli również papirus, papier z trzciny znaleziony wzdłuż Nilu, na którym wypisali bardziej powszechne wśród siebie reklamy. W okresie „Średniowiecza”, od 500 do 1450 roku n. e., mnisi tworzyli skomplikowane, ilustrowane rękopisy.

Proces druku - druk wielkoformatowy

Druk wielkoformatowy współcześnie

Zarówno w jego długiej historii, jak i w czasie stosunkowo niedawnej eksplozji komunikacji wizualnej w XX i XXI wieku, zniknęło rozróżnienie między reklamą, sztuką, grafiką i sztuką piękną. Łączą je wiele elementów, teorie, zasady, praktyki, praktyki, języki, a czasem również ten sam dobrodziej lub klient. W reklamie ostatecznym celem jest sprzedaż towarów i usług. W projekcie graficznym „istotą jest uporządkowanie informacji, formowanie idei, ekspresji i odczuwania artefaktów dokumentujących ludzkie doświadczenie”.

Oferta druku wielkoformatowego w białostockiej agencji New Vision: https://nowoczesnareklama.eu/oferta/studio-graficzne/druk-wielkoformatowy/

Projekt graficzny w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się od Benjamina Franklina, który wykorzystał swoją gazetę Gazetę Pensylwanii, aby opanować sztukę reklamy w celu promowania własnych książek i wpływania na tłumy. Pomysłowość Benjamina Franklina nabrała siły, podobnie jak jego spryt i w 1737 roku zastąpił swego odpowiednika w Pensylwanii, Andrew Bradford jako pocztówka i drukarnia po zawodach, w których założył i wygrał.

Udowodnił swoją zręczność prowadząc ogłoszenie w swoim Magazynie Generalnym i Kronice Historycznej Brytyjskich Plantacji w Ameryce (prekurator Sobotniego Wieczoru Poczty) podkreślając korzyści, jakie oferuje wymyślony przez siebie piec, nazwany kominkiem Pennsylvania. Jego wynalazek sprzedawany jest do dziś i znany jest jako piec Franklin.